Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Środowiskowy Dom Samopomocy w Ujanowicach - Wycieczka do Czech i Wiednia

Wyszukiwarka

Wycieczka do Czech i Wiednia

W dniach 19-20 września 2015 roku, uczestnicy naszego ŚDS-u wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce do Czech i Austrii. Było to możliwe dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Czterolistna Koniczyna, którego prezesem jest Pani Bożena Mróz, a jednocześnie Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy w Lisiej Górze.
W Czechach, podziwialiśmy piękny Pałac Lednicki, który nazywany jest Ogrodem Europy. Znajduje się tam kompleks parkowy, pełen kwiatów, drzew i stawów. Kolejnym punktem naszej wyprawy był wznoszący się na wzgórzu nad miastem barokowym zamek w Mikulovie. Po zwiedzaniu, udaliśmy się na obiad, gdzie mogliśmy spróbować słynne czeskie knedliczki. Punktem kulminacyjnym pierwszego dnia naszej wyprawy był Wiedeński Prater- park rozrywki, który dostarczył nam wiele pozytywnych wrażeń i emocji.
Niedzielny poranek, rozpoczęliśmy mszą świętą w kościele św. Józefa na podwiedeńskim wzgórzu Kahlenberg. Na miejscu, podziwialiśmy przepiękną panoramę Wiednia. Kolejno udaliśmy się do Pałacu Schönbrunn- letniej rezydencji cesarzowej Sissi, który jest jednym najważniejszych i najpiękniejszych zabytków Austrii. Posiadłość ta,  oczarowała nas zabytkową fontanną i cudownymi ogrodami. Po długim zwiedzaniu nadszedł czas na posiłek, który zjedliśmy w chińskiej restauracji. Dla wielu była to dodatkowa atrakcja, gdyż po raz pierwszy mogli skosztować potraw kuchni azjatyckiej.
Ostatni punktem wycieczki był spacer uliczkami miasta, które prowadziły do Belvederu.  Pałac ten, składał się z dwóch budynków,  rozdzielonych ogrodem w stylu francuskim. Wszystko co dobre szybko się kończy… i dla nas nadszedł czas powrotu do domu.
Składamy bardzo serdeczne podziękowania Organizatorom,  za trud włożony w przygotowania wyjazdu.